Torsdag.

Gårdagens uteritt bjöd på något väldigt oväntat och något jag aldrig vart med om. Pamora stegrade över. Detta är första gången jag sitter på en.häst som gör det.  Anledningen till att hon gjorde det? Jag hade ett för skarpt bett i munnen. Slutsats:det var mitt fel och hon är känsligare i munnen med ett rakt bett. Provade nämligen ett kimblewick på henne. Hoppade iallafall upp igen nät Panora lugnat ner sig och jag säkerhetstsällt att hon inte fått ont. Satte även upp tygeln så bettet blev mildare. Resten av uteritten gick kanon och hon fick verkligen jobba i ett par lååååånga och rätt så branta backar. 
 
Idag blir det kondisträning eller så kanske jag drar med syrran och klättrar upp för backarna idag med. Det är ju inte dåliga kan man säga.
 
 
För övrigt börjar jag jobba klockan fem så har ju lite tids schema att hålla, men inte mycket.  Sedan är jag ledig i 5 dagar!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0