Resultat De Pomme Chateau Bollebygd 15/6

Jag fick ju som sagt hoppa syrrans häst då hon är lite väl mörbultad. Min plan med Pommsan var att erbjuda henne hindrena och rida mjukt hela tiden. Hon har en tendens att börja slänga med huvudet om man håller kontakt med munnen och tappar då fokus på hindrena. 
 
Satte faktiskt på mig ett par små sporrar innan framhoppningen. Satte dem lågt så jag var tvungen att höja hälen för att använda den..
 
På banan gick det kanon. Hon har börjat dra mot hindrena, kasta sig över och sedan rusa efter. Skulle jag satt mig ner och tagit i henne hade hon slängt med huvdet och blivit orolig. Så jag följde bara med mjukt och försökte inverka mer med rösten och sitsen.
 
Vi var iallafall felfria! Väldigt nöjd med Pommsan och även mig själv.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0