Resultat Ale-Jennylund Pamora

Är egentligen inte så mycket att säga. Pamora var väldigt fin och lyssnade 100% på mig på framridningen till 120 och framhoppningen gick även den bra, även om hon drog lite mycket mot hindren och tvärstoppa flera meter innan en fång för jag inte hade några ben om utan bara höll. Hon har ju humör och vill göra det på sitt vis. 
 
Blev lite strul när jag skulle in på banan i 120cm för funktionärerna och domaren hade olika listor. Så fick inte igång galoppen ordentligt innan jag startade så blev lite av och på och hon hoppade lite mycket åt höger. Men andra halvan av banan gick riktigt fint. Vi var dubbelnolla men tyvärr utanför placering.
 
I 130cm debuten så hoppade Pamora jätte bra! Hon hoppade spänstigt och fint men lite mycket åt höger på vissa hinder. Fick två nedslag, men det var två ryttarmissar och på de linjer vi har svårt för. 
 
Så nöjd är ju bara förnamnet kan jag säga. De var lite som att en sten lossnade faktiskt. Varför vet jag inte men så var det. Nu ska vi fortsätta träna och träna och pterigen träna så vi blir fit for fight i Strömstad. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0