en hejdundrans massa hej

Här ekar det tomt, ungefär som vanligt med andra ord. I måndags och tisdags var det ju träning och eftersom Firre var nere och hälsade på med Hanna och hennes mamma var jag social istället för att sitta och blogga och resten av veckan har jag inte haft tid då jag jobbat och allt annat som skulle göras.
 
Träningarna för Tobbe gick väldigt bra. Även om jag tyckte att hon inte var lika fin som hon vart de senaste tävlingarna så är kag nöjd. Fick förklarat för mig av Tobbe att han bad mig rida på ett sätt som han aldrig hade bett mig om för ett år sedan. Var mycket jobb med att hålla henne rak före-över-efter hindrena och på linjerna. Jag fick några Aha-upplevelser och allt blev mycket bättre. Att hon var jätte brunstig och pissa när jag skänklade på henne samt att det var en hingst med i första gruppen var väll inget pluss kan jag säga.
 
Men fick ut mycket av träningen och både jag och Tobbe tycker att jag och Pamora är redo att debutera 130cm.
Hoppade även grav för första gången med Pamora vilket hon bara seglade över utan att bry sig det minsta.
Känns stabilt! Red även en bana på Tisdagen på 120-130cm utan några som helst problem och om jag inte minns fel var vi inte i en enda bom under hela rundan.
 
Som sagt har jag jobbat en del denna veckan så inte så mycket annat än så har hänt. Mer än att jag fick skritta Firre i 30minuter på onsdagen. Lycka på hög nivå. 
 
Idag(igår) trimmade jag Pamora och hon var nästan äckligt fin och lyssnade hur bra som helst. Imon (idag) är det tävling i Ale-jennylund. Ska hoppa 120cm och debutera 130cm är det tänkt. Allt känns bra så tror inte de kommer vara så atora problem med det. 
 
Måste ju också skriva att Firre och Hanna briljerar i Ale! Igår vann de Lätt An och idag vann de Lätt An och kom 2a i MSV B med 0fel. Så nu är de kvalade MSV A. 
 
Nu ska jag sova. Klockan är 1 på natten och klockorna ringer 6. Jippe....
 
Bjuder på en bild från 120cm i Bollebygd som Matilda har tagit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0