värmebölja, nästan 28gradrr i skuggan

Här hemma hos mig står termometern på 27,5 grader i skuggan! Det är så man smälter bort! Skulle inte vara fel att bara lägga sig på altanen och sola. Men jag har aldrig tålamod till att bara ligga där i solen. Skumt det där för kan ligga i sängen och bara fördriva tiden.
 
Idag ska jag hoppa Pamora i paddocken. Blir lite bana med fokus på bra känsla och hoppa rakt! Det är Pammys största svaghet faktiskt. Hon hoppar alltid lite till höger så det är något jag måste jobba med nu när vi börjar hoppa 130.
 
Vill egentligen hoppa ikväll när det svalnat men samtidigt så kan jag ju inte påverka hur varmt det kommer vara i Strömstad när vi tävlar. Det kan lika gärna vara 35 grader och stekande sol när jag ska hoppa. Så tänkte faktiskt rida nu även om det är varmt. Om man skämmer bort sig själv och hästen med att rida när det svalnat kan de vara ett bakslag när det väl kommer en värmebölja när du sla tävla. Så det blir att rida nu, sedan in och duscha och halvt dö. Kommer nog vara dubbelt så svettig som Pammy idag, haha. 
 
För övrigt ska jag övningsköra idag igen med farsan i Borås. Håller på att nöta in allting inför uppkörningen som är snart. Obs, där avslöjade jag mig lite. Jaja kan iallafall säga att jag skrev upp igår och hade endast ett fel på hela uppskrivningen. Inte illa. Så har bara uppkörningen kvar. Så kör så mycket jag kan i Borås så jag får nöta in det ordentligt. Har ju faktiskt inte kört så mycket det senaste halvåret. 
 
Slö hund nu i värmen ♡
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0