Resultat Pamora Räkanhoppet 18-20 juli 2014

Kom upp på torsdagen och installerade oss på tävlingsplatsen. Pamora reds på kvällen i både manegen och paddocken. 
 
Fredag 18/7 120cm Bed. A+A:0/a med totalfel:
4/0fel 
Pamora hoppade riktigt bra på framhoppningen och allt kändes bra när vi gick in på banan. De haze 3st inne på banan samtidigt. Detta gjorde att Pamora hann "somna" lite.
Rev första hindret där Pamora droh iväg lite sista galoppsprånget och det var ett räcke. Resten var felfritt. Surt när man river första.
 
Lördag 19/7 120cm bed. A:0:
0fel 5e placerad
Även här var Pamora fin på framhoppningen och även på banan. Hon hoppade kanon och även om vi kom nära på hindren lyfte hon lite extra. Vågade även datsa lite och galopperade på under sträckorna. Detta räckte till en 5e placering. Min och Pamoras 2a placering.
 
Lördag 19/7 130cm bed. A:0: 
22fel

Vart börjar man... Med facit i hand skulle jag inte hoppat två klasser denna dagen, och framförallt inte när de gick direkr på varandra. 
Pammy hoppade fint på framhoppningen men väl på banan var hon trött. Så hon låg på bettet och blev lång och låg. Tog jag upp henne blev hon för kort.
Vi rev 2an, och sedan styrde jag föebi komvinationen för vi låg hel fel in. Efter kombinationen var de 5 korta språng till en oxer som jag inte fick tillbaka henne ordentligt på så vi rev bakbommen. Därefter rev vi 5B då hon inte backade. Sedan fick vi två bra språng innan vi rev ett räcke till. 
 
Jag red klart hela banan för att få in rutinen på höjden och trots att Pamora var trött så kämpade hon hela rundan runt. Så 16 fel på rivningar, 4 fel för att jag styrde förbi ett hinder och 2 tidsfel. 
 
Efter denna klassen stod jag och spolade henne länge med vatten. 
 
Söndag 20/7 120cm bed. A:0+A:0:
0/0 fel VINST
Bestämde mig för att gå ner en klass sista dagen för att åka hem med en bra känsla. Och det gjorde jag verkligen. Pamora kändes fräsch och framåt. Detta kändes bra eftersom hur hon var i 130n dagen före. Rundan kan jag inget annat säga om än att allt bara stämde. Vi var ett team hela vägen och båda tänkte samma. Så är otroligt nöjd med denna rundan. Som grädde på moset så vann vi även klassen. Jag lovar att jag var chockad. Första segern för mig och Pamora ihop.
 
Hoppade även en maskerad hoppning på lördags kvällen tillsammans med två andra tjejer. Hinderhöjden låg väll på 50-60cm. Man kunde få pris för bästa utklädnad och även för bästa tid. Vi var utklädda till beach girls och hade på oss lite olika badsaker. Själv red jag i shorts och bikiniöverdel och armpuffar på. Pamora hade på sig vass i svans och man.
 
Första ekipaget hoppade hinder 1-6, andra ekipaget 7-12 och tredje ekipaget 1-7. Så fort ekipaget före landat efter sista så kan nästa starta. Jag var ekipage 2. Pamora var taghad och gick faktiskt att svänga trots full fart. Vi var felfria och blev 3e placerade i tid. Tror Pamora tyckte detta var jätte kul. Och i söndagens 120cm var honera framåt och svängbar
. Tror det är nyttigt att göra såna här saker ibland faktiskt.  Bara låta hästen ha kul på småhinder.
 
Otroligt nöjd med min fkna häst denna helgen och ser fram emot nästkommande tävlingar.
Jag till vänster (min häst ville inte stå stilla) Felicia i mitten och Ebba till höger.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0