Ont och trött

Jobbade till tre idag. Trots att det var en väldigt lugn dag så känner jag mig död i kroppen. Fötterna bränner som att jag står på stekpannor på spisen och benen värker värre än när man hade växtvärk som liten. Men det är bara att köra på. Imorgon jobbar jag nio till tre igen. Skönt att jobba förmiddag och ha eftermiddagen fri till annat. 
 
Idag handlade jag först mat med farsan för att sedan åka och köpa foder till hund och häst. Är ju för tusan svindyrt med krafft foder! Haha, men det var väll egentligen ingen nyhet.
 
Så nu ligger jag(som vanligt mer eller mindre) på rygg i min säng och har datorn i knät. Lyckades igår redigera klart och ladda upp alla bilder från Strömstad på facebook. Hoppas folk blir glada av bilderna. Valde också att inte sätta någon stämpel med Sofie Ejserholm på då jag fotade för skojs skull och för att jag vet själv hur glad man blir när man får bilder från tävlingar.
 
Idag ska jag iallfall rida. Men har inte riktigt bestämt mig vart eller hur. Funderar på att jobba igenom Pamora i paddocken med mycket trav. Tränar ju mycket galopp för det mesta då det ändå är den gångarten jag tävlar i och att de ger både styrka och kondition. Men traven ger även den muskler och får hästen att slappna av.
Men det lutar faktiskt även åt att rida upp i skogen och hitta en bra slinga med lite "mördar" backar. För det har vi gott om här omkring. Jag själv dör ju bara av att gå upp för första backen här hemma som vi behöver gå upp för att rida ut i skogen. Den lunkar våra hästar upp för som ingenting nu för tiden.
 
Nog med pladder, nu ska jag få tummen ur röva och hoppa i ridkläderna.
En av mina nya favoritbilder. Fotad av bästa Matilda i Strömstad, denna klassen är 120cm!
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Min med ;-)

2014-07-31 @ 19:32:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0