måndag morgon

God morgon från en solig altan! Fast dd är mer god förmiddag för min del faktsikt. Var nämligen duktig och gick upp klockan 6 imorse. 
Min förkylning börjar slläppa tror jag då jag redan kommiy in i stadiet där nästäppan nästan släpot helt och jag hostar upp slem istället. Förutom att de känns som de blöder i halsen när jag hostar så mår jag relativt bra. Bara att dricka massa te men någon god smak, lite honung (som jag för övrigt tycker smakar blä) mjöl och socker. 
 
Måste ju bara dela med mig av detta. Vårat socker är slut hemma så jag tog lite ljus sirap och det var mycket godare än att ha socker. Så ska du dricka något gott vis förkylning, ta i nnågon droppe sirap.
 
Resten av folket i huset sover(jaa de som är kvar vill säga) och jag funderar redan på vad jag ska hitta på. Kan ju inte vara för aktiv tyvärr när jag är sjuk, men att sitta stilla med datorn en så här fin dag känns bara bortslösat. Igår körde jag min sista maskin med kläder, vilket var min kavaj så nu kan mamma återigen få tillbaka tvättstugan. Dock har jag erövrat den stora tvättmaskinen för att tvätta schabrak osv. Började tvätta igår och ska fortsätta idag. 
 
Någon som har tips på hur man tvättar schabrak som bäst? Jag får inte bort smutsen på insidan av schabraken och vill ju inte tvätta sönder dem. Det är något av de värsta jag vet, jätte slitna och söndertvättade schabrak!
 
Så tips mottages gärna! Nu ska jag dricka upp mitt te!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0