Hej hopp gummiflopp!

God kväll/natt! Är det några fler ugglor i mossen som inte kan sova? Här har ni en uggla iallafall. Helt slut i kroppen  egentligen och huvudet känns helt tomt men kan ändå inte sova, precis som kroppen bara bestämt sig för att nää, jag ska vara vaken och därmed basta! La mig redan vid elva men låg och drog mig till typ kvart i ett innan jag gick upp och duschade. 
 
Vad har hänt sen senaste inlägget? Vi kör det baklänges bara för det!
Idag(igår) blev jag inringd till jobbet så fick hoppa in och jobba lite. Men jag klagar inte. Trivs på jobbet och till och med diska kan vara roligt när man trivs. Så jobbade iallafall från fem till tio innan jag tog bilen hem. 
 
För vet ni vad? JAG KLARADE UPPKÖRNINGEN! Och vet ni vad det betyder? Stackars människor som möter mig på vägen! Haha, nee nu ska vi inte vara sånna. Jag kör faktiskt väldigt lugnt och försiktigt när jag kör. Så nu är det bara att jobba på så man får råd till att köpa en bil. Har ju redan hittat "min" bil, men har liksom inte dem pengarna då den inte var särskilt billig. Den var till och med dyrare än det jag köpte Pammy för.  Och vad jag köpte henne för kan ni änna fundera länge på, för det tänker jag inte avslöja. Det enda jag kan avslöja är att jag betalade henne själv med egna pengar som jag fick från Celeste när hon såldes och även lite sparpengar. Sedan att jag fick köpa en svindyr sadel till henne också gjorde ju inte saken så mycket bättre...
 
Så de senaste dagarna har jag och pappa vart i Borås och intensivkört en massa. Och vet ni vad? Trodde för tusan att jag kört på alla möjliga tänkbara vägar som jag skulle köra upp på. Då fick jag köra upp på ett ställa jag aldrig någonsin trodde att man körde upp. Skumt det där.
 
Pamora hoppades igår i värmen. Jag kan lova att jag blev svettig, och likaså Pamora. Och trots värmen var hon som en explodernade bomb... Fick några rivningar då hon inte backade av för fem öre utan bara exploderade mot hindrena. Detta medförde ju att jag satt och höll henne hela vägen fram och  tog bort galoppen. Men avslutade till slut med en bana på 130cm och den sista rundan kändes väldigt bra då jag bara kunde plocka ner henne lugnt och bara mjukna på hindrena utan att hon stack. Så imorgon(idag) ska hon markarbetas ordentligt i paddocken med små hinder och (hör och häpna) bommar på backen. För inte er som vet det har jag undvikt bommar på marken efter att hon blev flytt förbannad på en Tobbeträning för vi hade galopperat över bommar och vägrade att ens hoppa 50cm om jag inte lät henne vara = Springa fort som tusan över och dra med sig bommarna med bakbenen. Så vi valde bort bommar helt och hållet för henne på träningarna. Men nu de senaste gångerna har vi lagt till 1 bom i traven och 1-2 bommar i galopp, dock med typ 3 galoppsprång imellan. 
 
Nu ska jag väll försöka mig på att sova lite. God natt!
PS: Jag skrivet faktiskt detta på datorn! Så nu kan det nog bli bättre uppdatering när jag slipper stava massa fel för att det går sådär att skriva på min telefon! DS
Bjuder på en bild på mig och Freja i Sälen i vintras!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0