En bra dag som avslutades avskyvärt

Igår jobbade jag nio till tre och därefter hem. Jag och pojkvännen skulle iväg till banken för att han skulle fixa lite saker. När vi precis ska svänga ur våran infart kommer vi på att vi glömt lite saker och åker tillbaka. 
 
Då hittar min pojkvän två kattungar. Vi fick tag i dem båda och de verkar vara ca 4veckor gamla. De va tre färgade och verkade vara tjejer. Vi har ju hela tiden trott att Sissi (min katt) har fått ungar men att de inte klarat sig. Senare under dagen fick hundarna fnatt på balkongen och mamma hittade en tredje kattunge. En hel svart med lång päls. Verkade även vara en kille.
 
Senare under kvällen gick jag ut för att se om jag hittade någon mer, vilket jag gjorde. En till trefärgad tjej som pep. Så fyra ungar hittade vi. 
 
De fick vara i ett rum med deras mamma. De mådde bra och låg och sov när bag stängde dörren och gick och la mig. Vaknade vid ca halv 1 av att syrran kommit hem från jobbet och ropade en massa. 
Den lilla svarta kattungen hade fått en träskiva vält över sig som spräckt skallen på den. Den låg helt livlös och en stor blodpöl runt den. 
Tyvärr var den inte helt död så vi var tvugna aty ha ihjäl den. Senare under natten begravde syrran den. Detta är nog något av det värsta jag vart med om! Att se en så liten krabat fara så illa får en att må så dåligt. Kunde inte sova alls den natten utan att vakna och gå och kolla så de andra mådde bra.
 
Så just nu är man väll inte den gladaste. Mår faktiskt rätt dåligt över detta. Men det äe bara att samla krafter, för idag ska jag jobba från fyra till ca halv ett. Vi stänger ju tolv, men sedan ska det städas o
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja förstår känslan fullständigt med kattungen :( hade en 5 månaders kattunge 92, jättego o söt kattunge o social, men för social, jag var nere i tvättstugan, smällde igen dess dörr efter mig där det hängde en darttavla som vägde ton, darttavlan åkte rakt ner på kattungens huvud o knäckte henne direkt, vad jag skrek o grät, var så arg på mig själv, kände mig som en mördare, men oturen var där, hon dog direkt, skönt det i alla fall, hemskt. Vi begravde henne efter en stund för o vara säkra på hon var helt död, fy fan vad jag mådde dåligt ett tag.

2014-07-25 @ 13:10:30
Postat av: Anonym

Ja förstår känslan fullständigt med kattungen :( hade en 5 månaders kattunge 92, jättego o söt kattunge o social, men för social, jag var nere i tvättstugan, smällde igen dess dörr efter mig där det hängde en darttavla som vägde ton, darttavlan åkte rakt ner på kattungens huvud o knäckte henne direkt, vad jag skrek o grät, var så arg på mig själv, kände mig som en mördare, men oturen var där, hon dog direkt, skönt det i alla fall, hemskt. Vi begravde henne efter en stund för o vara säkra på hon var helt död, fy fan vad jag mådde dåligt ett tag.

2014-07-25 @ 13:10:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0