Underbart!

Allt är bara så underbart när allt faller på plats! När båda hästarna har gått som två riktiga klockor, jag hann mocka och fixa stallet samt rida Pamora innan praktiken klockan nio, och hann även tvätta håret och sminka mig innan jag åkte. Och när man kommer hem, att bara kunna gå ut i stallet till ett par helt underbar individer och trots kyla, snö och blåst känna att man inte vill gå in igen. Det är UNDERBART!
 
Firre gick idag som världens klocka! Började med att trava på fyrkantspåret för att han skulle komma igång innan jag började jobba med volter osv. Snön gör ju det jobbigare för hästarna och jag ville att han skulle komma igång innan vi började jobba. Men med en gång la han sig fint på bettet och sökte sig neråt. Vilken känsla! I början av galoppen var han lite uppåt och framåt men lät honom bara vara. Galopperade ett par varv innan vi började jobba där med. Firre har vart JÄTTE fin precis hela ridpasset och de är just de här passen man känner att man aldrig vill lägga av! Hade kunnat gå ut i stallet nu bara för att få ett sånt pass igen! Och att snön yrde ner störde inte honom det minsta.
 
Hoppas verkligen att det fortsätter gå såhär bra med båda pållarna. Men önskar väll mest att Firre ska bli såld till en riktigt bra familj faktiskt. Är ju väldigt många som ringt, men en del vet nog inte vad dem ringer på ärligt talat.
 
Nu ska jag titta på någon episode av Hart of dixie innan det blir sova. Imorgon blir det praktik nio till fem så får hoppas jag kommer upp och kan göra som idag, rida en häst och mocka stallet innan.
 
Ha en underbar kväll/dag beroende på när du läser detta.
Jag ute i snön idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0