Tidigt morgon pass!

Började dagen med att gå upp vid sex. Åt frukost och ut och red Pamora i paddocken. Har ju äntligen kommit en del snö så nu kan man ju rida ordentligt.
 
Red med det nya bauscher bettet på henne. Verkar som hon trivs med det då hon skummade en del i munnen och var väldigt fin. Lite hård och stel i början men efter att ha kommit igång var hon jätte fin i både traven och galoppen. Ser verkligen fram emot att fortsätta träna med detta bettet. Är väldigt nöjd över att jag köpte det faktiskt.
 
Började praktiken klockan nio och gick till fem då jag blev hämtad. Har handlat och nu när klockan är sex är jag äntligen hemma, kissat hund och landat i sängen. Ska dock upp och byta om och gå ut och rida Firre i paddocken. Längtar verkligen efter att rida nu för tiden vilket känns väldigt skönt. 
 
Kom ju hem vid nio igår och då ville jag ut och rida. Men var tvungen att ta in hö och natta hästarna så kändes tyvärr lite sent att rida när man skulle upp såpass tidigt. Skulle egentligen gå upp vid kvart över fem idag, men som vanligt drog jag lite på tiden. Dock inte flera timmar som jag brukar.
 
Så nu ska jag ut och rida min fina stjärna. Hoppas att han är pigg och glad, men det brukar han ju vara.
Pamoras bett i morse efter ridturen. Tror hon gillar det med tanke på allt skum!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0