Tävlingar inplanerade!

Har ju inte hunnit att starta någon tävling detta året ännu vilket faktiskt är ganska olikt mig. Har de senaste åren dragit igång tävlings säsongen redan i Januari/första helgen i februari. Men inte detta året. Eller inget riktig tävling får jag väll snarare säga. Kommer dock ha svårare att tävla detta året pga att mamma och pappa inte längre vill köra för mycket och jag och syrran får samplanera.
 
Men på Söndag åker jag och syrran med stor hästarna till Billdal och hoppar en pay and jump. Missade anmälan till Alingsås som är på lördagen och ville inte betala de dyra avgifterna pluss 100kr extra per klass. Hade ju slutat på 500 lappen någonting.
 
Det är något jag reagerat STARKT på de proppar jag läst för året.Avgifterna är skyhöga. T.ex. 170kr för en lokal 110cm UTAN varesig premier, hederspris eller staravgift tillbaka om man blir placerad. Endast en ynklig rosett och plakett får man. Iallafall vad det står. Och på trettonspelen i början av januari kostade tydligen en regional MSV B för ponny 300kr?? För EN klass! Vart tusan kommer dessa avgifter ifrån???
 
Men jaja, hade tänkt skicka ett mail till arrangörerna och ridsportförbundet och fråga varför avgifterna är så höga...
 
Har iallafall några tävlingar inplanerade. Hade tänkt Jönköping den 8e men missade såklart anmälningen där med och som det ser ut nu vill varken jag eller syrran åka dit i detta vädret. Och strök även Kungsbacka med Firre den 12e då jag inte anser att vi tränat tillräckligt för att hoppa LA och MSV B. I och för sig tror jag det hade gått jätte bra och vi känner varandra såpass bra på den höjden att de nog hade gått bra iallafall men vill samtidigt ge Firre de bästa förutsättningarna.
 
Sedan är det ju typ värdelöst att hitta tävlingar i närheten med bra höjder osv. Hittar ju typ inget så nästan en halv till en hel månad mellan varje tävling vilket inte känns som man hittar något bra system i det heller. Kommer nog inte åka på alla dessa tävlingarna pga kostnader, skjuts osv. 
 
Så såhär ser min planering ut just nu:
  • V.5 2/1 Billdals RK P&J Pamora 100cm&110cm - Kanske byter till två 100cm beroende på hur de känns och går
  • V.7 12/2 Alingsås RS Utbildningshoppning/P&J Pamora 110cm x2 - Hoppar nog två stycken 110cm där beroende på hur det gick i Billdal. Går det kanon kanske jag vågar hoppa 120cm, men det beror helt på
  • V.10 8/3 Marks RK lokal Pamora 100cm&110cm - Trots de höga avgifterna på tävlingen så åker jag nog dit. Hade tänkt Varberg den 9e men med diselpengar och allt går det nog jämnt ut. 
  • V.11 16/3 Göteborg FRK P&J 110cm&120cm Pamora - Vet ej om jag åker på denna, men kanske blir så, får kolla av med syrran om hon vill åka dit. Isåfall hoppar jag nog 120cm. Beror dock på om jag åker till Värnamo.
  • V. 12 23/3 Värnamobygens RF Reg 100cm&110cm eller 110cm&120cm Pamora - Vet ej med denna tävlingen då jag måste kolla med skjuts osv. Men väldigt sugen på att åka faktiskt. Aldrig tävlar i Värnamo.
  • V.14 5/4 Göteborgs FRK reg Klasser: ?? Pamora - Beror helt på hur de gått tidigare tävlingar och hur planeringen ser ut
  • V.15 12/4 Ljungby RK Reg/Nat klasser: ?? .Pamora och Firre? Väldigt osäkert om jag åker dit pga avståndet, men praktiskt taget älskar Ljungby och skulle gärna vilja hoppa där. Men får se.
  • V.15 12/4 Trollhättans FRK reg/Nat Klasser: ?? Pamora - Blir det inte Ljungby kanske jag åker till Trollhättan då de ligger lite närmare
  • V.15 13/4 Nordhalland Regional Klasser 100-120cm Ej bestämt något Pamora - Eller så åker jag till Nordhalland och hoppar... Många val vecka 15 och får se om jag åker på någon vill ju inte hoppa för mycket med henne.
Längre än så ej planerat. Men kommer inte åka på alla dessa tävlingar utan får snacka ihop mig med min syster om det. Allt beror ju på planering från bådas håll och hon vill ju själv tävla lite. Dock har hon en unghäst så hoppar inte så högt ännu och därför blir det tyvärr att vi får åka på olika tävlingar.
 
Men dessa är de jag har "favoritmarkerat" på TDB och vill åka på. Men kommer inte bli alla vilket jag vet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0