September 2013

September månad, månaden jag och Firre kom tillbaka och som jag började rida som jag skulle igen. 
 
Började månaden med att skriva en del inlägg om hur jag kände och tänkte, lite djupare inlägg bland annat. T.ex. detta inlägget om Firre. Bestämde mig även för att börja om från början med Pamora och rida utan krav och lära känna henne på nytt. 
Slutade även blogga ett tag för att komma ikapp mig själv.
 
Första tävlingen för September var i Tidaholm med Firre. Hoppade Lätt A med DM(distriktsmästerkapen). Haha, jag bara satt och måttade och red i undertempo hela tiden. Fick en rivning för jag bara satt och höll. Dagen efter det åkte vi till Kungsbacka. Skulle bara hoppa MSV B och kanske MSV A om allt kändes bra. Gjorde en riktigt bra runda i MSV Bn och efteranmälde mig till MSV A. Var väldigt nervös och tyckte att det var jätte högt. Men vågade rida framåt ändå. Rev första efter att han hoppade av alldeles för tidigt. Därefter fick vi ett stopp då han hade hoppat upp sig väldigt mycket på en oxer och metrarna sa att det skulla vara 4 galoppsprång. Men på det fjärde var vi för långt ifrån så det blev ett stopp. Tog det lugnt och fortsatte. Fick ett par riktigt fina språng och rev ett till in i en trekombination då jag tog en för hård förhållning. Fick även fyra tidsfel.
 
Men jag var så nöjd! Vi kämpade oss igenom våran första MSV A sedan SM och felen berodde bara på mig. Jag var så nöjd att jag vågade rida! Efter detta släppte en spärr för oss.
 
Vi fortsatte träna och Pamora tog det lugnt. Satte igång henne från början kan man säga.
 
Sedan kom en riktigt rolig vecka framför oss. På Lördagen åkte jag, mamma och pappa till Ljungby och tävlade. Hoppade MSV B och MSV A på Lördagen och MSV B och MSV B+5cm Globenkval på söndagen. På Lördagen nollade vi MSV B och blev 4e placerade. I MSV An gjorde vi en sån jäkla bra grundomgång där vi nollade! En av de absolut bästa MSV Aerna vi gjort! Denna klassen gick sent på kvällen så omhoppningen gick ännu senare. Då var bränslet slut så fick rivningar och ett stopp och slutade på hela 20 fel. Men vi blev ändå 4e placerade.
I MSV Bn på Söndagen nollade vi och blev 6e placerade. I Globenkvalet tvekade jag och tog ett galoppsprång extra på en linje och rev det. Fick sedan ett stopp in i trekombinationen då jag inte red. Så 8 fel i fas.1. Men var ändå nöjd över helgen.
 
När vi kom hem hann jag bara duscha och packa om lite snabbt. För efter 1,5timme åkte jag, pojkvännen och en vän+hans flickvän upp till Sälen och spenderade ett par dagar där.
Dessa dagarna var så sjukt härliga och vi hade väldigt kul. Vi var allmänt slöa. Åt gott, spelade spel osv. Fiskade även en del där. Åkte till en sjö där vi fiskade. Var så kallat "put and take". Man betalade en peng och fick ett fiskekort för dagen och fick ta med oss ett visst antal fiskar vi fick upp. Och hör här, jag fick faktiskt upp två stycken regnbågar helt själv! Känner mig stolt faktiskt! Vi fick totalt upp 11 regnbågar den dagen. Och dagen innan fick en av de andra upp en regnbåge. 
Sista kvälen åt vi på restaurang, bowlade och firade Katjas födelsedag.
På Fredagen åkte vi hem. Åkte förbi Grums och shoppade loss på godispalatset. Herregud vad mycket godis som åkte med hem, och jag köpte minst. Köpte ca 2kg haha. En riktigt underbar vecka i Sälen!
Från Vänster: Abby, Katja och min pojkvän Johan. Och i mitten, allt godis!
 
När vi kom hem från Sälen hann vi bara vara hemma i ca en timme innan jag och pojkvännen åkte och jobbade. Jobbade till ca 4-5 på natten. Då var det hem, sova någon timme och gå upp och åka till Kalmar med syrran, pappa och Firre för Globenkvalen igen.
 
Väl där installerade vi oss i stallet vi stod i. Stod i ett stall nära tävlingsplatsen. Hoppade även första klassen, en MSV B på Lördagen. Jag och Firre fick inte till det. Han var väldigt motig och vi fick ett stopp i första kombinationen då han inte nådde. Därefter var det lite motigt men kom runt med två tidsfel till. Tror han inte gillade underlaget särskilt mycket och framhoppningen var väldigt tung så fick inte till det. Strök MSV An iallafall.
 
På kvällen lyckade jag först tappa min nya telefon och spräcka skärmen. Därefter lyckade jag och syrran hitta till Ica och köpa morötter till Firre och lite snacks. Sedan åkte vi vilse påväg till tävlingsplatsen när vi skulle natta honom. När vi kom till hotellet igen lyckade jag även tappa min andra telefon och spräcka skärmen lite till. Så inom loppet av en timme lyckade jag tappa två telefoner på samma parkering och spräcka två skärmar...
 
På Söndagen hoppade jag en Lätt A för att få en bra runda. Fick ett pet då Firre var lite loj. Hoppade även MSV B+5cm Globenkvalet vilket gick jätte bra. Red mer framåt och mesade inte. Hoppade igenom tre kombinationen som igenting. Tyvärr rev vi ett i fas.2 men vad tusan gör det? Så nöjd med sista rundan faktiskt! Tror det var jag som mesred och tänkte för mycket när jag red som fördes över till Firre och gjorde honom tveksam.
Konstaterade även att min ponny har väldigt fina bakben!
 
Detta var min september månad. Veckan efter denna med Ljungby-Sälen-Kalmar drog jag på mig en dunderförkylning och fick stanna hemma en vecka från skolan som jag fick en del skit för. Men vet ni? Det var SÅ värt det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0