Oktober 2013

En månad jag inte var så aktiv på internet faktiskt. Varken bloggade eller uppdaterade min facebook så flitigt.
 
Började iallafall månaden med att jag hade hittat flera knappar på Pamora och jobbade en hel del markarbete och dressyr vilket gick väldigt bra faktiskt. Min bre gott hårde stenaline var lika mjuk som en lätta smör motorbåt...
 
Firre och Pamora rakades återigen och Pamora fick en diamant på rumpan som min snälla pojkvän rakade dit. 
 
Några dagar senare hoppade jag en Pay&Jump med Pamora på Bollebygds ridklubb. De hade ett samarbete med banbyggaren och tränaren Ulf Liljedorff som byggde olika banor för olika svårighetes grader. Hoppade en 100cm där det först blev ett stopp på ett hinder och en rivning. Hoppade även en 110cm som var en riktigt bra runda och felfri.
Framridningen
110cm
 
Annars var oktober en väldigt lugn månad. Försökte jobba på i skolan och blev lite trubbel imellanåt.
 
Funktionärade i domartornet på Östadkulles DIV 2 hoppning och slogs över hur mycket neråt utvecklings skalan har gått ner på ryttare idag om man jämför med när jag hoppade DIV 2...
 
Den 18e och 19e var det Tobbeträning på Östadkulle. Red både Pamora och Firre den 18e och bara Pamora den 19e. Firre var klockren som han brukar vara på Tobbe träningarna och hoppade luftigt och fint. 
Men Pamora vet jag inte vad som flög i. Hon började sparka bakut och var väldigt grinig på mig rent generellt och jag blev väldigt fundersam. Kollade igenom henne och hon visade inte att hon ömmade någonstans. Fick några stopp och utbrytningar och fick verkligen jobba med henne första dagen.
 
Andra dagen red jag fram Pamora som jag brukad göra hemma och hoppade över bomarbetet. Då var hon mycket trevligare och gladare, men några bocksprång kom ibland och något utbrytning denna dagen med. Men det sista släppte allt och hon hoppade super.
 
Söndagen den 20e var det en nationell tävling på Bollebygd med Firre som gällde. Hoppade MSV B där vi rev ett i fas. 2 och var snabbast. I MSV An nollade vi grunden och eftersom vi bara va två nollor till omhoppningen bestämde vi oss för att båda utgå för att spara på hästarna. Så vi delade på vinsten.
 
Någon vecka efter det åkte jag med syrran till GFRK för tävling på stor hästarna. På morgonen åkte vi dit med syrrans häst och syrran hoppade två 90cm. KAOS var det denna dagen. Parkeringen var kaos, framhoppningen ska vi inte ens prata om och en del ryttare.... Jaa, börja på klubb så ni vet hur en framhoppning fungerar!!!
D
et "bästa" den dagen som det fick mig att ryka ur öronen på, var när en tjej rider i landningen av hindrerna med en häst med röd rosett i svansen... Och när syrran kommer på det lilla, har ropat högt och tydligt att hon kommer är personen där. Syrran hann inte en svänga undan då de kolliderar när hon landar och syrran och henne häst blir sparkade två-tre gånger. Jä**ar vad arg jag var då vill jag lova! Visst att man ska visa hänsyn till de som har röd rosett i svansen, men de ska egentligen visa ännu störra hänsyn till de andra.
 
När syrran hade hoppat åkte vi hem, åt frukost och gick ut och gjorde iordning Pamora och åkte iväg med henne till Göteborg igen. Hoppade 105 och 115cm. I första klassen var det lite av och på och till och med travavbrott. Rev det allra första hindret och felfri resten. Hon sköt ut bogen och var lite vinglig. 
 
I 115cm var hon hur fin som helst! En helt annan häst verkligen. Rev tyvärr ett, men det var en ryttartabbe. Här kan ni se själva.
Nu dampar youtube så kan inte bädda in klippet, men klickar ni på länken kommer ni till filmen.
 
Höstlovet kom och jag fick vara inne i skolan i två dagar på det. Skulle egentligen vara inne tre dagar men var sjuk den tredje. Allt för att komma ikapp och få var ledig för SM.
 
 
Den sista oktober började Änglahoppet i Borås. Var sjukt taggad men om jag bara visste vad som väntade mig denna helgen...
Började Änglahoppet med en Lätt A warm up Bed. A som vi nollade utan några som helst problem.
 
 
Det var min oktober månad 2013

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0