Mars 2013

Mars månad började näst intill direkt med att eliten väst drog igång. Första omgången gick i Kungsbacka och på höjden Lätt A. Jag hade med mig Celeste dit. Första klassen gick bra, trots att jag var otroligt omotiverad och red väldigt dåligt. Men vi var felfria i fas.1 och beslutade mig för att utgå i fas.2. 
I lagklassen red jag i ett undertempo så hon var i och kände i bommarna och rev tyvärr det fjärde sista på banan. Men väldigt nöjd var jag med henne ändå!
Månaden fortsatte, Firre blev besiktigad men markerade fram då han lyckat vricka sig i paddocken när han sprang och det fortfarande var is i den. Men gick igenom två veckor senare utan problem. Därför sa veterinären att de inte kunde vara något då han gick igenom utan några som helst problem på så kort tid efter.
 
I skolan fortsatte jag att praktisera och veckan innan Alingsås spenderade vi två dagar på Åhaga och fixade lite arrangemang då de skulle ha något där just då. Fick dekorera en rallybana som små ungar kunde köra runt. 
 
Den 22e mars blev jag och min pojkvän även förlovade.
 
Andra omgången av eliten gick lördagen den 23e mars och gick i Alingsås. Hoppade Lätt A och Lätt A+5cm lagklass, även denna omgången med Celeste. I Lätt An var vi felfria och tog en 2a placering. Och i lagklassen fick vi 8 fel. Fick även låna en kompis kavaj till lagklassen då jag glömt min egen hemma. I förklassen fick jag ha min jacka på mig med väst över, hemskt sexigt!
När vi åkte hem från Alingsås svängde vi även förbi Östadkulle och tog med Misty hem. Det var dags för henne att bli pansionär.
Senare på kvällen packade vi det sista och åkte upp till Sälen en vecka. Där spenderade vi dagarna med att gå ut med Freja på spåren, åka skidor, gick på bio och hälsade på hundspann. Fick även åka och hälsa på en hel del hundar som användes för att dra som inte var ute just då. Så åkte till ett par hundgårdar och fick träffa dem.
 
På vägen hem från Sälen blev jag uppringd av en bekant som undrade om jag snabbt kunde hoppa in och tävla hans ponny på Sveland cup i Billdal dagen efter. Ryttaren som skulle hoppade honom hade blivit sjuk. Eftersom jag hade tävlat denna ponnyn förut, år 2011 på DM där vi tog brons så blev jag tillfrågad. Tror han hade försökt få tag i några andra ryttare innan mig.
 
Så den sista mars hoppade jag Hampus i Billdal. I Lätt Cn tog vi det lugnt och jag kände mest på knapparna då han inte var som när jag red honom 2011. Vi var dubbelnolla men en bit utanför placering. I Lätt Bn hittade jag honom mer och han var positiv. Dubbelnolla igen och 2a placerad. Blev då tillfrågad om jag ville hjälpa till att tävla honom tills han blev såld.
 
Så var min mars månad.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0