Hästarna skodda

Nu är hästarna skodda och fina om hovarna. Är väldigt nöjd med den nya hovslagaren vi haft de senaste gångerna. Hon är väldigt nogrann och förklarar så man förstår vad hon hon gör och varför. Tycker faktiskt att de ee intressant om hur man kan se och känna vinklingarna på hovarna.
 
Ska alldeles strax åka och köpa krafft foder hos foderhandlaren och sedan blir det att mocka upp några högar i boxarna. Syrran hade redan mockat innan hovslagaren kom, men de har hunnit skita efter det så ska snabbt mocka upp det. Idag blir det markarbete för hela slanten. Träna mycket på att få Pamora och jobba under sig och jobba rätt så hon bygger upp mycket rumpa och rygg. 
 
Firre ska jag jobba med gramanen så han får gå i lägre form. Han höjer gärna huvudet i galoppen och eftersom jag är lite stor på honom får jag motsatt effekt om jag försöker ha en buren hand... Firre brukar jobbas med graman då det är ett bra sätt för honom att jobba rätt. Jag är faktiskt väldigt mycket för gramanen då jag anser att det är bättre att lära hästen rätt med hjälp av en sån istället för att traggla i ca 1timme och hästen kanske jobbar rätt i 10min av dem. Jag jobbar dem ju även utan den men jag anser inte att det är fel att använda sig utav gramanen. Punkt om den diskussionen.
 
På Lördag blir det att åka till My Dog i Göteborg och kolla på när huskysarna ställs ut. Tänkte kanske gå fram och fråga dem lite frågor och tips om hur man stället en husky. Om jag nu vågar, höhö! Är faktiskt lite blyg av mig för helt nya människor, även om det aldrig märks. Är ju en riktig liten blyger imellanåt.
 
Men nu får jag dra mig, ha dé sålänge!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0