Good morning

God morgon! Vilket underbart vackert tråkigt och dystert väder vi har idag! Vädret här i Bollebygd är molningt och ser ut som att himmlen ska öppna sig vilket sekund som helst faktiskt. Får hoppas att det håller sig till i eftermiddag bara.
 
Inatt har jag varit uppe hela natten för att ställa tillbaka dygnet. Har suttit uppe och spelat hela kvällen och runt halv åtta gick jag ut och gav hästarna frukost. De fick ju mat lite senare igår så gör inget att de fick frukost lite senare. 
Båda hästarna reds igår och båda var fina. Pamora tog det lite tid innan hon släppte igenom ordentligt men sedan gick hon riktigt fint. Bommarna på marken var väldigt överskattade idag. Hon blev precis som hon ibland blir, stressad och vet inte vart hon satte fötterna. Så la de åt sidan och får ta det någon annan dag istället. Tog några små spring och tränade på att få henne att vänta och vara uppmärksam på vart jag ville efter. Inga höjde utan små hinder endast. Nöjd med henne.
 
Firre var också fin. Jobbade med gramanen och tempoväxlingar. Han lyssnade fint och bjöd bra framåt och jobbade på bra med baken. Hoppade även lite små hinder med honom och la honom lite nära för att han skulle hoppa upp sig vilket han gjorde galant. Tränade även på att bibehålla samma tempo och takt före och efter. Inga höjder på hindren för honom heller utan mer lydnads träning kan man säga.
 
Just nu väntar jag på att hästarna ska äta upp sin frukost innan jag ska släppa ut det ena gänget, rida Firre och därefter mocka. Blir ut i skogen och klättra med båda pållarna idag. Ska se om syrran vaknar till liv och följer med ut på en ordentlig lång tur med stor hästarna. Rundan jag har i tanke tar ca 2timmar om inte mer eftersom det blir mycket skritt på dem. Så på med täcken och regntäta och varma kläder blir det så man inte börjar frysa ute i skogen, hade ju inte vart så roligt.
Idag ska jag lägga mig väldigt tidigt, får se hur tidigt, men kanske lägger mig redan vi sex-sju ikväll så jag får sova ut ordentligt och samtidigt kunna komma upp i en lagom tid imorgon. Tror även det är en bra tid att lägga mig då jag brukar vara som tröttast mellan fem och sju. Därefter går jag in i någont läge som att jag vaknar på nytt och kan inte somna förens vid ett, oavsett hur länge jag varit vaken.

Kommentarer
Postat av: omställningsproffset

Vända på dygnet gör du inte av att inte sova på natten ;) i ef kommer du sommna och sen inte k nna sova ikväll, lättast är om du går och lägger dig i tid och upp i tid ett par dagar ;) ★omställningsproffset

Svar: Jaja fröken, vi har alla våra egna metoder ;)
Sofie Ejserholm

2014-01-06 @ 11:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0