Framtida slav?

Det är precis vad jag känner just nu... Känns som jag kommer få lägga tävlandet och hästar på hyllan ett tag, eller rättare sagt resten av denna terminen... Varför? Inte för att min häst på något sätt är sämre, eller att jag inte kommer kunna träna hemma. Nej nej... Jag kommer knappt kunna tävla på lördagar och hur många tävlingar går på söndagar med rätt klasser? Inte många. Och varför kan jag inte göra det? För jag ska praktisera 16-24 på lördagar!!!
 
Fått mitt schema för praktiken ett par veckor framåt, till vecka 7 faktiskt. Och känns som jag kommer få joba häcken av mig! Men det är nog egentligen bara bra, för då får jag komma in i hur det är att jobba i detta yrket och jag får lära mig en hel del under denna terminen jag ska praktisera.
 
Från och med imorgon så kommer jag att vara i skolan på måndagar och praktisera tisdag-fredag/lördag. Beror lite på hur veckorna ser ut. Känner mig lite som en framtida slav faktiskt. Hoppas verkligen det lönar sig i längden. Mitt schema ser ut såhär för tillfället de närmsta veckorna:
V3: 29 timmar
Tis 9-16
Ons 13-21
Tors 9-17
Fre 9-15
 
V4: 37 timmar
Tis 9-16
Ons 13-20
Tors 9-17
Fre 9-16
Lör 16-24
 
V5: 31 timmar
Tis 9-16
Ons 13-21
Tors Ledig
Fre 9-17
Lör 16-24
 
V6: 31 timmar
Tis 9-16
Ons Ledig
Tors 9-17
Fre 9-17 
Lör 16-24
 
Och på detta skola då. 
Blir ju en hel del lördagar som faller bort pga att klasserna jag hoppar brukar gå på eftermiddagen och ligger någon timme hemifrån...
 
Så går kolla över min tävlingsplanering ordentligt tills nästa schema sätts så jag kan påverka lite inför mina tävlingar. Lördagarna på en restaurang är ju väldigt viktiga så därför är det viktigt att jag försöker vara med på dem. 
 
Så jaa, vi får se hur mitt 2014 blir tävlingsmässigt. Rida Pamora hemma kan jag ju göra före och efter praktiken men tävlandet ligger på hal is.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0