Blev inte som jag tänkt mig

Dagen blev inte riktigt som jag tänkt mig. 
Firre reds ut en bra sväng, var ute i ca en timme och en kvart. Lät han galoppera av sig uppför en lång backe i lite lägre form och i friskt tempo. Inte full gas, men lite friskare tempo. Han var riktigt pigg och glad vilket känns väldigt skönt. Ända negativa med ridturen var att det småregnade hela tiden.
 
Skulle därefter rida Pamora efter att jag värmt mina ben lite till en kopp chocklad men så blev det inte riktigt. Ena hästen i stallet visade symptom till kolik så var snabbt att börja gå med henne och se till att hon fick röra på sig. Turades om lite med syrran. När det lugnat sig fick de andra hästarna middag.
 
Så har fortfarande mockning och ridning utav Pamora kvar. Antingen blir det en kort sväng ut eller ett pass i paddocken. Funderar på att övertala min syster att rida henne så jag får se henne från backen lite. Även se hur hon sköter sig under en annan ryttare. Det är väldigt nyttigt att göra det ibland.
 
Strax blir det middag även för min del och tänker därefter sticka ut i stallet och fixa mitt. Sedan blir det duscha och sedan sova skulle jag tro.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0