Morgon!

Säger bara morgon, för hade de vart en god morgon. Eller jaa. Jag får ji se de positivt att jag är uppe innan 6 och håller på att ställa dygnet rätt. Är en väldigt lat person så sovmorgon tackar man ju aldrig nej till även när man borde. 
 
Men jag är iallafall uppe (läs:vaken men ligger fortfarande i sängen). Jag fick köra upp pojkvännen till jobbet. Så jobbigt när han inte vaknar av alla alarm medan jag vaknar av alla. Och jag behöver egentligen gå upp först vid åtta. Hans alarm ringer fem... konstigt att man är trött om man somnar om...
 
Iallafall tänkte jag inte somna om just idag. Jag ska tjuren i hornen. Jag ska ut och rida! 
 
Igår red jag faktiskt (hör och häpna för detta måste nästan skrivas upp!!!) Dressyr! Och nu menar jag inte markarbete utan dressyr med volter, nedsittning OCH (djupt andetag) 2 längre hål stigläder!!! De som känner mig vet att jag vanligtvis rider med väldigt korta läder och fullkomligt vantrivs i längre. Tappar typ all min balans och känns som jag sitter där som en nybörjare... så mina "dressyr läder" är egentligen ett bar allround läder... haha! 
 
Iallafall så red jag även på tredelat teänsbett. Pamora är väldigt mycket häst på marken och blir ännu mer häst på tränsbett. Men jäklar vad vi jobbade. Blev mycket trav och väldigt lite galopp. Problemet sitter i att hon tar min skänkel endast som framåt i galoppen. Inte något åt sidorna utan bara framåt, iallafall på detta bettet. Men traven gick hon riktigt riktigt fint i. 
 
Så vi kör en repris idag! Eftersom jag rider såpass tidigt tänkte jag eventuellt longera henne ikväll. Hon kan ju gå två lättare pass om dagen utan att det gör så mycket. Så vi får väll se helt enkelt. 
Gud vad man saknar det här!!! <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0