hej på er!

Hur ser vädret ut för er? Här har regnet öst ner hela dagen och åskan mullrar och blixtrar som tusan.
 
Igår var jag ju på Liseberg med syskonen. Vi hade det riktigt roligt och mysigt. Vi lyckades vara inne när åskan slog ut strömmen i spelhuset och många attraktioner stängdes av. Vi var väll där från ca elva till sex på kvällen så lite möra var vi allt i bilen hem.
 
Igår fick min ädla springare en välförtjänt vila. Efter tre dagars intensiv ridning så var hon väl värd det. För att hästen ska få tid att bygga upp muskler och inte bryta ner dem behöver dem få det lugnt ibland. Och jag måste tänka på att min faktiskt är 17år. 
 
Igår kväll så kom ovädret och det regnade och åskade väldigt mycket. Jag är inte rädd för åska utan tycker det är mysigt. Men efter att ha hört att folk blivit träffade och att även hästar blivit träffade och avlidit har jag fått mer respekt för det. Därför åkte hästarna in i stallet vid tolv tiden inatt. De får även stå inne idag om det inte lättar upp snart.
 
Jag vann en elefant de första jag gjorde igår. Sedan vann jag även en tiger faktiskt. Och två schweichernöt choklad kakor!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0