Duktig häst och ryttare!

Red dressyr nu på morgonen. Gjorde samma saker som igår. Red mycket på en 8a i tra  i nedsittning. Spände mig själv lite mycket i början men när jag hittade takten så slappnade även Pamora av. Kan bara välkomna träningvärken i lår och rumpa idag... Men fint gick hon! Travade i all oändlighet kändes det som. Men fick verkligen igenom henne. Tog även tag och jobbade med galoppen. Gjorde inget speciellt utan galopperade mest på stora volterna och dyrkanten. Fokuset var att hon inte skulle hänga sig i tyglarna vilket hon till slut inte gjorde. Det sista galopperade hon fint i en låg och balanserad gång. 
När jag var nöjd travade jag av henne och hon sänkte sig självmant väldigt lågt och arbetade upp ryggen.
 
Så är väldigt nöjd med Pamora idag. Ni har jag tagit en ordentligt dusch och ska nu fixa mig för jobb. Jobbar nio till tre idag igen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0