utvärdering Tobbe träning Lördag

Träningen igår för Tobbe var den absolut bästa som jag varit med om på Pamora. Tobbe sa bland annat att vi tagit ett stort hopp framåt och att hon vart bättre än vad han någonsin sett henne.
 
Idag var de mycket träning med vattenmattor och vattenspeglar samt en del linjer. Hon var lite lugnare idag och mer justerbar än i Fredags. Han hade lagt fram en längre vattenmatta med vatten i så vi fick träna lite vattengrav. Detta brydde sig inte Pamora om utan skuttade över hur lätt som helst.
 
Hon hoppade riktigt kanon på alla hinder utom trippeln och en oxer. Även om hon kom nära några räcken lättade hon bara lite extra. Hon behöver inte längre hoppa på fart vilket känns väldigt skönt. Något räcke låg på över 130cm och de hoppade hon hur lätt som helst. 
 
Det vae en trippelbarr med lång anridning med som jag klantade mig på. Jag vågade inte riktigt rida framåt och hittade inte avståndet så blev några kråkhopp. Det var även en linje med oxer in, fyra galoppsprång till kombination på räcke och räcke. Vi rev Oxern några gånger men det var samma som vi sa under Fredagen. Hon fokuserar mer på hindrena som kommer efter så hon hoppar aldrig riktigt oxern. Men de är bara att träna vidare på.
 
Är hur nöjd som helst mes träningen och Pamora får sju av fem guldstjärnor.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0