Tävlingsresultat Göteborg 6/4-14 Pamora

Vilken stjärna till häst jag haft idag. Hon har vart väldigt fin och själv tycker att jag har ridit henne på ett bra sätt.
 
Till första 120cm så red jag fram på en ridväg då fframridningen va en jätte liten bit av ett ridhus och alla skulle rida där så de gick bara att skritta. Så red fram ute. Framhoppningen gick bra och hon hoppade riktigt fint.
På banan så började jag mixtra med avståndet till första men vi klarade de ändå. Dock var det ju en relaterad linje till en oxer som vi kom för nära och rev. 3an gick bra och kom perfekt in över oxern in i kombinationen. Men när hon landar och ska ta det där galoppsprånget tappar hon fästet och håller på att gå ner på knä. Snäll som hon är reser hon sig innan och hoppar av på b-hindret. Rätt upp i luften. Jag överdriver inte när jag säger att mina fötter var vid sitsen på sadeln. Därifrån åkte jag rätt ner på Pamora och landade på knäna på ridbanans underlag.
 
Så nu har jag riktigt ont i båda knäna, det har svullnat osv men kan fortfarande stödja och böja det utan att det gör ont.
 
Men bestämde mig för att hoppa lagklassen. Hoppade där 120cm och Pamora var jätte fin. Vi rev första hindret för jag höll på att joxxa med avståndet igen, men felfri resten. Riktigt nöjd med Pamora och min ridning. Kunde dock inte rida till 110% i lagklassen pga att det gjorde ont i knäna.
Matilda var även med och tog lite bilder. kommer dela med mig av dem när jag har fått dem.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0