Ett PERFEKT hopp pass rakt igenom!

Idag fick jag sova lite längre än vanligt för att jag började praktiken först 13.30. Dock fick jag gå upp vid 9 och ut i paddocken. Skulle hjälpa syrran att hoppträna. Byggde upp en bana igår kväll redan för att ha det klart.
 
Efter att ha hjälpt syrran gick jag in och bytte om för att sedan hoppträna själv. Syrran var med och tog några kort och några hjälpande ord. Dock behövdes dem inte idag för ALLT stämde bara! Vet inte hur, eller vad jag gjorde rätt men Pamora hoppade bättre än någonsin! Öppnade upp sig jätte fint med hela kroppen, tog det lugnt i kombinationen och lyssnade till 110%. Hon backade till och med av själv! Med andra ord, ett helt PERFEKT hopp pass! Det är verkligen inte ofta man kan säga det, men idag satt verkligen allt där det skulle! Därför blev det heller inte så lång träning. Avslutade med en bana på 115cm-125cm utan att vara nära en enda bom!
 
Nu hoppas jag och ber att allt ska stämma precis lika bra på Söndag för då är det tävling med DIV I. Ska hoppa 120cm i förklass och sedan blir det lagklassen. Tror jag ska hoppa 120cm men det är inte spikat ännu. Dock tror jag att Pamora lyfter mer på benen i 120cm än i 110cm. Men vi får se vad de andra i laget tycker, tänker och känner. Gör mig inte så mycket att hoppa 110cm heller, men hoppar gärna 120cm! 
 
Hur som haver så har jag praktiserat från 13.30-21.30 och är helt mör i kroppen. Någon som har någon bra huskur till en ond rygg? 
 
Nu ska jag slå på en film eller något innan det är dags att sova. Imorgon är det praktik 9-16 som gäller. Ska även visa er bilderna ifrån idag, har dock inte minneskortet i närheten och är alldeles för lat för att resa på mig och leta upp det!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0