Anställningsintervju osv.

Nu är jag äntligen nerbäddad i min egen säng! Frusen som få är jag också. Idag har jag iallafall praktiserat 11.30-19.30. Ni som njuter av era lediga påsklov kan ju bara vara glada! Själv bytte jag ju min vecka i Sälen mot den här veckan så jag får glatt praktisera när alla andra hittar på roligheter. Var rätt lugnt på praktiken idag faktiskt. Inte jätte mycket folk och vi var ett härligt gäng som jobbade, som det brukar vara. Kom även in lite känningar som man pratade med. Alltid roligt. Så fort jag slutade så satte jag mig i en bil och åkte till Göteborg och var på en anställningsintervju. Det kändes väldigt bra, men han hade bara 2 platser och fler intervjuer imorgon så jag får hålla tummarna att jag få en av platserna iallafall. Men som sagt kändes det bra och skönt att få det överstökat. På morgonen idag gick jag raka vägen i kläderna och ut i stallet för att rida Pamora. Red i paddocken med mest lösgörande och det gick bra, efter att hon slutat tjura på mig. Man får inte för en sekund glömma att hon är ett sto, eller förlåt mig... En riktig dam är hon. Tycker hon att de är jobbigt eller onödigt så får man minsann veta detta. Men så är det med hästar. De har, precis som vi människor, också dåliga dagar. Men hon var fin i slutet och frustade glatt när jag släppte ut henne i hagen sedan. Mockade gjorde jag också innan jag duschade före jag drog till praktiken. Nu är klockan 23.00, jag börjar praktiken igen klockan 9 och går till 17. Så det blir nog att släcka datorn med en gång och dejta John Blund. Om han nu dyker upp i tid till dejten vill säga. Annars ligger jag väll vaken ett tag precis som jag brukar. God natt på er! OBS!!! Blogg.se dampar lite så kan inte lägga upp någon bild i inlägget, det var ju roligt!

Kommentarer
Postat av: Sophie Thorstenson

Hehe, vi hade vår dam iväg på inkörning nu. Gudasnäll hemmavid, men där hade hon tydligen passat på att busa av sig :P de är roliga ibland, så mycket mer för sig än valackerna :)

2014-04-17 @ 08:25:05
URL: http://sophieth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0