Back to reality!

God middag på er! Hoppas att ni njuter utav denna fina och soliga dag. Så sent som igår öste regnet ner här hemma och det var ett riktigt höst väder om ni frågar mig.
 
Jag har i helgen gjort lite allt möjligt, bland annat hjälpt till hemma hos pojkvännens mamma. Var även på bio i Fredags och såg Elysium. Sådär bra film om ni frågar mig, lite dåligt genomtänkt. Firre blev riden på kvällen igår runt nio tiden och han var sprudlande av energi, på gott och ont. Så försökte jobba med en jämn galopp. Kom på mig själv i några lägen med min ridning och försökte rätta till det. Dock var Firre väldigt pigg och låg på gasen hela tiden så blev en del studsande osv. Men men, vissa dagar är han mer taggad än andra.
 
Idag är jag "ledig" från skolan. Eller rättaresagt behövde jag inte komma idag då jag ändå bara ska skriva dokumentation och gör det lika bra hemma. Så blir att plugga ikväll!
 
Idag blir det att hoppa med Firre. Ska lägga upp någon linje och så vidare och känna lite på höjderna. Tävling i helgen, på Lördag blir det Lätt A(100cm) i Tidaholm med Distriktsmästerskap och på Söndag blir det MSV B(110cm) i Kungsbacka. Blir eventuellt en efteranmälning till MSV A(120cm) på Söndag om han hoppar bra och allt känns 110%.
 
Pamora ska gå lite lydnadsövningar idag och ska bara rida ett lugnt pass och känna allt. Har inte ridit henne sen hjärnskakningen faktiskt. Så blir bara lugnt idag.
Firre Lätt A+5 i Trollhättan förra helgen! Foto: Matilda Sjöberg♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0