Resultat inomhus SM 2013

Kan säga att SM inte gick som jag hade tänkt mig.

Fredag Warm up Lätt A bed. A:
0fel
Firre var fin och väldigt pigg och glad kan man säga. Redan på framhoppningen var han väldigt rund och fin i galoppen. Hoppade fint gjorde han också.
Banan gick bra utan några som helst problem. 0fel och rosett.

Fredag Kval 1 MSV B bes. A:
Ute, av flygning.
Även här var Firre otroligt fin. Var nolla till nummer 6, som var en bred oxer. Vet inte vad jag höll på med men red gjorde jag då inte. Alldeles för dålig galopp, bestämde mig inte för när jag skulle svänga så blev att hindret bara dök upp för han. Dessutom la jag honom alldeles för stort så hade han hoppat, hade han tagit bakbommen. Han är ju inte dum, så han stannade vilket jag tycker va rätt. Däremot så ramla jag av... Märkt att jag tycker att Firre är såpass liten under mig så har svårt att sitta kvar när han stannar.

Så ryttarmiss totalt fråb min sida och jätte fin ponny.

Blev därför inget kval 2 för min del på Lördagen så tog de lugnt och red ut en sväng och bara hade kul med Firre.


Söndag consulation Lätt A bed. A:0
0 fel vinst
Här var jag mitt gamla jag igen och red som jag skulle. Ville vinna och Firre var med på noterna. Så vi satsade, vinna eller försvinna. Och det höll. Vi nollade och var snabba. Så vi vann. Detta kanske även var våran sista start tillsammans. Iallafall mot klockan och detta året! Kunde intr avsluta bättre än en typisk Sofie&Firre runda som folk kallade det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0