Hejhopp gummiflopp!

God middag på er. Hoppas att ni har bättre väder än vi har i Bollebygd. Just nu är det bara grått och mulet och blött i backen...Jag som hade hoppats på att det skulle vara frost ute och fint som igår, men icke...
 
Är hemma från skolan idag igen tyvärr. Förkylningen är som den var igår och är ju ingen vidare att gå runt och hosta, nysa och snörvla när man är i en restaurang... Så tyvärr är jag hemma. I och för sig gör de inte så mycket för min del då jag har massor att packa och fixa. Allt ska vara klart idag, gärna så tidigt som möjligt då det är avresa tidigt imon. Hade räknat att åka klockan 6, men kan bli tidigare då jag fått veta att det är snö uppe i Skövde där Grevagården ligger. Jag gillar snö, inget fel med det, och har länge velat ha snö här istället för lera och regn, men det påverkar ju resan dit och kan påverka hästarna när man plötsligt kommer någonstans där de är snö. Nu tror jag inte Firre bryr sig som tur är, men blir att packa lite extra täcken, han ska verkligen inte behöva frysa där uppe, lilla gubben!
 
Mina planer idag ser ut som följer:'
  1. Mocka och fixa stallet
  2. putsa den utrustning som inte hanns med igår, t.ex. träns och sadel.
  3. Nummerlappar ska på träns, ska fixa så allt stämmer osv.
  4. Packa
  5. Packa
  6. Packa
  7. Och återigen PACKA
  8. Imellan ska jag köra några maskiner med min egen tvätt så man kan ha rena kläder där uppe
  9. Firre ska borstas, kanske friseras lite med min systers hjälp(jag får inte röra hans man av förklarliga själ, haha)
  10. Kolla igenom så jag inte glömt något
  11. Packa min egen väska och allt vad det innebär
  12. Hästarna ska få middag någonstans därimellan allt
  13. Och jag ska väll slänga in att äta och gå på toa någonstans härimellan också.
Så blir fullt upp så det är bara att köra igång. Får se om jag hinner med att uppdatera något här.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0