Resultat Strömstad 17-21/7-13 Queen´s Gunfire

Firre tävlade i Strömstad Torsdag till Söndag och var egentligen lite för överladdad hela meetinget. Tar på mig själv det då jag gav för mycket kraftfoder.
 
Torsdag Lätt A(100cm) Bed. A:0 Kval 1 Räkan hoppet:

0fel 1a plac.

Han hoppade fina språng och var pigg och glad kan man säga. Red på lite till andra hindret och efter det tog han bettet och sprang bara fortare och fortare. Detta har han aldrig gjort förut faktiskt. Inte på banan iallafall. Tur att han ändå gick att svänga. Ville inte slita tag i han utan lät han mer eller mindre galoppera på. Dock gick de väldigt fort till näst sista linjen, vilket som kommer synas på filmen.
 
Nollade och vann klassen med  ca 2 sek.
 
Fredag MSV B(110cm) Bed. A:0 Kval 2 Räkan hoppet:
4fel
 
Grymt nöjd över denna rundan. Han var fin, lyssnade fint och hoppade fina, runda språng. Nolla fram till sista lijen där vi kom för snett in i en kombination och för nära på de så rev A hindret. Förövrigt en bra runda som jag inte satsade så mycket i.
 
Lördag: MSV A(120cm) Bed. A:1/a:
16 fel - 2 riv-1stopp 4-tidsfel
 
Låter värre än var det va. Framhoppningen under dessa klasserna var kallabalik! Folk stressade åt höger och vänster, folk som höjde när man va påväg mot hindren, dåligt underlag och funtionärer som inte höll riktigt koll på framhoppningen. När Firre redan var överladdad krävdes de inte mycket för att få honom stressad och inte heller mig själv. Sedan att jag tyckte de va jätte högt på banan gjorde inte saken bättre...
 
Väl på banan rev jag nummer två, en trippelbarr på ett avstånd med 5 galoppsprång som jag fegade på och tog tillbaka på 6... Därefter började han springa en del igen, men hoppade ändå upp sig fint. Efter kombinationen som va nummer 4 så var man tvungen att ta ut svängen mot hörnet för att sedan vända upp på en stor oxer, varav firre tryckte ut bogen och drog sig inåt och kom helt fel på oxern. Varav han började studsa och ladda kände jag att de inte skulle gå utan en krasch och har viktigare tävlingar framöver än att riskera något så styrde undan. Därefter tog jag det lugnt och lugnade han lite innan jag red på igen. Resten hoppade han bra, dock ett till ner då jag backade lite för mycket.
 
Nöjd med Firres insats och mindre nöjd med min egen.
Söndag MSV A(120cm) Bed. A:0:
4 fel - 3e plac
 
Fick nog den sämsta framhoppnigen någonsin! Tycker att arrangören gjorde bort sig helt till denna klassen. Vi fick alldeles för dåligt med tid att rida fram, att gå banan och funtionärerna höll inte alls koll på vem som skulle in eller ut från framhoppningen. Firre blev återigen stressad och efter en bortstyrning och utbrytning på räcket på 120cm så fick vi med oss bommen några meter när han väl hoppade och sadeln åkte ner på sidan och jag hängde mig kvar en stund innan jag åkte ner i backen. Därefter när jag kollat så Firre var okej och allt var bra hann vi bara ta oxern två gånger på 110cm... Så inte bästa känslan att gå in med.
 
Men så fint han hoppade! Han verkligen visade vilken kapasitet han har. Hoppade stora luftiga språng och var verkligen klockren! Fick ett pet på ett plank då vi kom lite nära och han inte riktigt hann upp med ena frambenet. Men något av de bästa med rundan var att jag vågade rida på de större(eller egentligen normala) avstampen på de stora oxrarna. Är van att lägga mina ponnyer nära och har nästan alltid gjort det. Och gillar inte att få de större avsprången på stor oxrar, men nu vågade jag! Felfri resten, en bra runda och 3e placerad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0