Resultat Strömstad 17-21/7-13 Hampus

Hade med Hampus till Strömstad och hoppade fyra klasser från Onsdagen till Fredagen. Detta var ett "genrep" inför SM då han ska gå riksfinalen i Sveland cup.
 
Onsdag Lätt C(80cm) Bed.Två faser A:0 + A:0 Kval 1 Lilla räkan:

0/0 fel 2:a plac

Tyckte han var fin, lyssnade relativt bra. Kunde haft mer tryck och galopp i honom om det är något jag ska klaga på. Han sög tag i hindren och hoppade bra.
Jag satsade inte så jätte mycket utan red för en bra runda och nolla men kortade ändå in på vägarna och la upp en större galopp i fas 2.
 
Onsdag Lätt B(90cm) Bed. Två faser A+A:0 med totalfel Kval 2 Lilla räkan:

0/0 fel 1:a plac.

I denna klassen var han riktigt riktigt fin och känner mig även nöjd över min ridning. Hade ett bättre grundtempo och bättre sug på hinder. Han räddade oss lite in i kombinationen i grunden då vi kom lite nära, och vi gjorde även en bra fas 2. Väldigt nöjd med honom.
 
Torsdag Lätt B(90cm) Bed. A:1/a Lilla räkan final:
Ute - Avramling

Finns inte så mycket att säga mer än att jag inte tyckte att han lyssnade så mycket. Han sprang en del och lyssnade inte riktigt fram eller tillbaka. Hade liksom ingen bjudning, och då har jag svårt att rida framåt.
Första och andra hindret hoppade han fint, och sedan fick vi trampa om in i kombinationen och även på ett plank därefter. Därefter var det linje till en oxer och eftersom vi kom i botten på planket innan så fick jag ju driva fram så jag fick mer galopp istället för att fånga upp som jag borde och kom på ett framåtläge med lite större avstamp vilket inte Hampus är så förtjust i. Så stopp och jag satt bland bommarna. 
 
Fredag Lätt B+5cm(95cm) Bed. Två faser A:0+A:0:
4fel fas. 1

Vet inte riktigt vad det var med honom denna dagen... Han var liksom stressad och ville inte lyssna alls på framhoppningen. Men gissar på att de var så han visade att han var trött.
Gick ingen vidare på framhoppningen och tillslut fick vi med oss oxern ordentligt. Efter det började han lyssna.
Väl på banan tycker jag att vi fick till en rätt bra runda. Rev tyvärr tvåan, vet inte riktigt varför. Tror de kan ha vart att jag inte satte upp han med mer bakben. Annars hoppade han fint och lyssnade bra. Kom redigt i botten på en oxer men det hoppade han ändå så snällt så.
Så är nöjd med honom.
Bild från Alingsås. Foto: Matilda Sjöberg.
 
Tror han var lite trött efter Onsdagen och visade det genom att springa mer än att lyssna. Är ändå nöjd med honom då han försökte hela tiden och stoppet var en ren ryttarmiss.
Nu laddar vi om inför Sveland cup finalen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0