Om Queen´s Gunfire:

Queen´s Gunfire
Valack F: 8 juli 2004
E. Gun´S Firecracker
UE: Wolferhoeve´s Wendro NFH 47
Svensk ridponny
Ägare och uppfödare: Fam. Ejserholm
 
Firre som han kallas är en egen uppfödning som jag och min syster med viss hjälp har ridit in och utbildat. Mestadels är det jag som har ridit, utbildat och tävlat han men min syster har gjort mycket jobb hon med.
 
Firre blev inriden vintern 2008-2009 och gjorde sin första lokala start våren 2010.
Han hoppade först som D-ponny på 140,5cm... Mätningen gick inte rätt till från mätmännens sida tyvärr...
 
Jag och Firre har tagit oss hela vägen till toppen. Förra året debuterade vi MSV B på våren med 0 fel och på hösten debuterade vi MSV A med 13 fel. Men vi nollade våran andra MSV A och kvalade därmed in till SM. Och vi lyckades även kvala in till finalen i Prins Carl-Philips pris i Globen.
I vårat första SM slutade vi en utanför placering, med totalt 16 fel. Fick två rivningar i vardera MSV A(kval 2 och A-finalen). Det var våran 3e och 4e MSV A som vi gjorde.
Men det häftigaste jag och Firre vart med om är Globen. En så mäktig känsla att få rida där inne!
Vi red inne i hovet och i arenan tillsammans med det stora ryttarna så som John och Robert Whitaker, Malin Bayard, Jens Fredricsson med flera.
I warm upen som gick på LA+5cm var vi nolla och kom 2a, och i finalklassen blev det ett bakbens fel på kombinarionen i grunden tyvärr. Men det är en så stor bedrift att ens ta sig dit, och jag och Firre var en utav 4st C-ponny ekipage som tog oss vidare. Och Firre brydde sig knappt om alla dekorationer eller publiken, han bara skötte sig exemplariskt!
Firre är en väldigt personlig och busig ponny. Han ställer inte upp hur eller för vem som helst. Man måste få honom att lita på en. Gör man det så kan denna ponnyns ställa upp på alla möjliga sätt!
 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0