Om Pamora:

Pamora
Sto F. 1997
E: Animo
UE: Voltaire
KWPN Import Holland
 
Pamora är ett sto på ca 167cm född 97. Hon är importerad från Holland till Danmark och sedan till Sverige. Parmora har haft vad jag vet två föl tidigare. Hon kom till Sverige i slutet av Mars-början av April, och kom till mig den 8e maj 2013. 
 
Hon har en härlig galopp och ett jäkla scoop. Känns som hon kan hoppa höghus om hon bara vill. Hon har en gång i tiden gått 140cm i Holland.
 
Mitt mål med Pamora är att lära känna varandra i de lägre klasserna(upp till 110cm) innan vi går vidare uppåt. Detta pga jag inte vill förstöra någonting genom att gå upp. Efter det har jag inga direkta mål. Har inte satt någon höjd som vi ska ligga på inom en viss tid eller så. Vi ska ha kul, jag ska lära mig hur Pamora fungerar, tävla någon säsong och sedan betäcka henne är de tänkt.
Pamora är en personlig dam. Hon känner av en direkt när man sätter sig i sadeln och efter första gången du sätter dig i sadeln har Pamora redan bildat sig en uppfattning som hon tänker hålla fast vid. Hon vill absolut inte att man dunsar ner i sadeln när man hoppar upp. Hon har väldigt fin personlighet och är väldigt gosig och snäll.
 
Mer än såhär kan jag inte berätta i nuläget om Pamora.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0