Om mig:

Mitt namn är Sofie Ejserholm och jag är född -95. Jag bor i Bollebygd, men tävlar för Östadkulle ridklubb som ligger någon mil från Alingsås.
Jag är en riktig tävlingsmänniska och avskyr att förlora oavsett vad det gäller. Hade jag fått välja hade jag tävlat varje dag, men det går ju tyvärr inte.
Jag har tävlat sedan 2006 och fått möjligheten att ha väldigt fina ponnyer att tävla, men även att tävla andras ponnyer.
Jag har tävlat upp till och med MSV B(120cm) på D-ponny och MSV A(120cm) på C-ponny. Debuterade SM inomhus 2012. Var även med i Globen och hoppade finalen i Prins Carl Philips pris 2012.
 
Som person skulle många nog beskriva mig som pratglad, flummig och barnslig imellanåt... Jag gillar inte tystnad någon vidare, och förmodligen därför som jag babblar så mycket. Jag är en person som ger alla en chans, skapar mig en egen uppfattning om folk och följer sedan den. Jag kan vara blyg i början när jag träffar nya människor, men det släpper rätt fort.
 
Men det är inte bara hästar i huvudet på mig! mina största intressen är förutom hästar, min hund Freja, kompisar, min pojkvän, killar, fotografering, läsning osv.
Har som sagt en hund som heter Freja. Hon är en Sibirean husky född 23 september 2012. Hon är en väldigt glad hund som älskar människor.
 
I skolväg ska jag börja 3an i gymnasiet och går på Praktiska i Borås. I 1an och 2an av gymnasiet läste jag till Florist som lärling. Men tyvärr av olika anledningar så stänger skolan ner den linjen. Fick chansen att läsa klart Florist programmet på en annan skola. Men efter studiebesök, ha träffat lärarna osv bestämde jag mig att det inte var en skola för mig. Därför var det bara att börja leta efter en ny utbildning... Först gick tankarna att börja på Sveriges ridgymnasium i Kungsbacka, men så blev det inte.
Nu har jag iallafall fått möjligheten att läsa Resturang, inriktning servitris och det bästa med det är att jag kan läsa klart det på 1 år så jag får ta studenten precis som planerat, om allt går som det ska.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0