Första inlägget!

Hej på er!
Tänkte skriva lite hur det ser ut för mig nu för tiden med allt, då det snabbt kan ändras och att de inte riktigt passar in i "om mig/Pamora/Firre" osv.
 
Jag bor hemma med familjen fortfarande och vi har 4 hästar på gården. Det är Firre, Pamora, Misty(Firres mamma på 26 år) och min systers häst Pommsan.
 
Just nu rider jag inte bara Firre och Pamora som är mina egna, utan rider även en C-ponny vid namn Hampus till försäljning kan man säga.
Hampus är en C-ponny valack f. 2000. Han är en Svensk ridponny. Jag har ridit honom ca 2-3 gånger i veckan sedan början av april och det går mestadels framåt. Jag har även tävlat han lite 2011 och hoppade då DM(distriktsmästerskapen) med honom där vi fick brons.
Hampus är en personlig kille, men väldigt trevlig. 
Är det någon som skulle vara intresserad utav honom är det bara att höra av sig!
 
Jag har även börjat rida min systers häst Pommsan och kommer att göra det ett tag framöver då min syster har brutit nyckelbenet.
Pommsan är ett sto f. 2006 på ca160cm.Hon är väldigt mycket fullblod och därför väldigt ädel i kroppen.  Hon är väldigt grön och efter i sin utbildning pga att hon kom lite mer i andra hand hos föregående ägare som har en del hästar och tävlar högt. Min syster har haft henne sen Februari i år och vi har hoppat in henne lite smått och försiktigt. Nu får jag fortsätta utbilda och börja ta ut henne på tävlingar medans min syster frisknar till i benet.
 
 
Tävlingar som är planerade det närmsta är Strömstad 17-21 juli med Räkanhoppet där Hampus och Firre ska hoppa. Därefter är det utomhus SM i Årsta runsten 1-4 augusti. Firre ska gå SM och Hampus ska gå finalen i Sveland cup som går samtidigt.  Sedan har jag väll även börjat kolla på hur hösten ser ut, men tar tag i det någon annan gång.
 
 
De flesta bilderna jag kommer använda mig utav, med och utan logga är det en av mina bästa vänner Matilda Sjöberg som har fotat. Hon följer med på en hel del tävlingar och fotar. Och hon fotar inte bara mig utan även väldigt många andra, så är du på samma tävling som jag och hon är med är det inte omöjligt att hon får en bild på er!
 
 
Nu kanske ni har ett litet hum om hur det ser ut för mig just nu. Med andra ord kommer jag rida 3-4 hästar per dag och har även en del annat för mig så kommer inte sitta framför datorn hela tiden, men ska ändå försöka uppdatera flitigt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0