"Färdig" i stallet.

Nu är alla tre hästarna motionerade. Pamora fick ett intervall pass i hagarna. Red där då de är större yta att galoppera på och komma bort från paddocken lite. Använde mig utav ett tredelat pelham och två tyglar och hon verkar faktiskt gå riktigt bra på det så ska se om jag kan ha det i hoppningen också.
Pommsan och Firre blev båda longerade i den ena hagen då den är plan och fin. Paddocken ryker så mycket nu och det är inte allt för uppskattat utav grannarna eller av oss själva då de dammar ner hela balkongen.
Pommsan var lugn och jobbade riktigt kanon! Tyckte hon jobbade såpass bra att det räckte med longeringen. Brukar annars longera lite kortare och rida en stund efter. Detta då hon har väldigt mycket energi så av säkerhets skäl longerar jag.
 
Firre jobbade även han bra. Han är ju en klocka i longeringen, inte rädd för spöt det minsta, lyssnar jätte bra på rösten och trampar under och jobbar på bra. Guld stjärna till honom.
Han blev även biolightad och stretschad efter och fick komma ut och äta lite hösilage innan han går in i gräshagen igen.
Min dag blev lite ändrad då min pojkvän kom hit istället för att jag ska åka till honom. Så vi ska laga mat åt familjen, ev. göra lite glass och bara ta det lugnt och mysa. Men först, ska jag ta mig en nödvändig och välförtjänad dusch!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0